آخرین اخبار

  • ۰
  • ۰

 بنا به دعوت نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار شد؛

 نشست هم اندیشی ائمه جمعه و مسئولین پیرامون بررسی و رفع مشکلات خوزستان

 اولین نشست هم اندیشی مشترک نماینده ولی فقیه، استاندار، نمایندگان مردم در خبرگان رهبری، اعضای شورای تأمین، نمایندگان مردم شهرستان ها در مجلس و ائمه جمعه پیرامون بررسی و رفع مشکلات استان خوزستان بنا به دعوت حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد نماینده ولی فقیه در خوزستان در دفتر امام جمعه اهواز برگزار شد.

 

 در ابتدای این نشست حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد، نماینده ولی فقیه در خوزستان عنوان کرد: از میان چالش ها و مشکلات استان، اولویت ها شناسایی و چکش کاریی خواهند شد و از ظرفیت دستگاه ها برای حل مشکلات استان استفاده می شود.

 وی با تأکید براینکه اگر دستگاه ها بخواهند جزیره ای کار کنند، مشکلات به نحو احسن حل نخواهند شد، ادامه داد: این نشست هم اندیشی ائمه جمعه و مشکلات به صورت فصلی برگزار و از ظرفیت های کشوری نیز برای حل مشکلات خوزستان استفاده می شود.

 در ابتدای این نشست هرکدام از ائجمعه جمعه، نمایندگان مردم شهرستان های مختلف در مجلس شورای اسلامی به بیان چالش های موجود با نگاه استانی و راهکارهای برون رفت از آن و بهبود وضعیت معیشت مردم پرداختند که از جمله آنها می توان به سرفصل های کلی جهاد تبیین در اجرای قانون حذف ارز ترجیحی، تنش آبی در تابستان ۱۴۰۱، گرانی ها، عدم نظارت بر بازار و شبکه توزیع و تحقق شعار سال جاری اشاره کرد.

 در بخش های دیگر این نشست که قریب به ۸ ساعت به طول انجامید، آیات موسوی جزایری و کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری که بع علت کسالت یا سفر در جلسه حضور نداشتند از طریق گفتگوی تلفنی نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را درخصوص موضوع جلسه بیان کردند، همچنین آیات حیدری و فرحانی دیگر نماینده مردم در مجلس خبرگان رهبری نیز باحضور در این نشست به بیان پیشنهادها، دیدگاه ها و راهکارهای خود درخصوص مسائل استان پرداختند.

 

 در ادامه نیز فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان خوزستان، استاندار خوزستان، رئیس دادگستری استان خوزستان، دادستان عمومی و مرکز خوزستان، مدیر حوزه علمیه برادران استان، مدیرکل صدا و سیمای خوزستان و معاون تعلیم و تربیت سپاه استان نیز به بیان نکات خود پرداختند.

 در بخش دیگری از نشست نیز آقای راضی جلالی کارگروه تحقق شعار سال مقام معظم رهبری دفتر نماینده ولی فقیه و رئیس پارک علم و فناوری خوزستان و آقای گلستان باغ کارگروه تحول آفرینی استان دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان نیز نکات مهمی را پیرامون کارگروه های خود مطرح کردند.


 
 در این نشست اعضای خبرگان رهبری در استان خوزستان، اعضای شورای تأمین استان از جمله استاندار خوزستان، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، فرمانده نیروی انتظامی خوزستان، رئیس دادگستری خوزستان و دادستان عمومی مرکز استان، نمایندگان حوزه های مختلف خوزستان در مجلس شورای اسلامی، مدیر حوزه علمیه خوزستان و مدیرکل صدا و سیمای استان حضور داشتند.

 

 

 مردم باید از یارانه ها بهره مند می‌شدند نه مافیا و سر زنجیره

 حجت الاسلام والمسلمین سید محمدنبی موسوی فرد، در هم اندیشی ائمه جمعه و مسئولان استان خوزستان پیرامون بررسی و رفع مشکلات استان، در دفتر امام جمعه اهواز اظهار داشت: باتوجه به ظرفیت های خوزستان، ۵ چالش و مسأله استان شناسایی و با ظرفیت های استانی و کشوری به رفع آنها بپردازیم.

 وی به تشکیل دبیرخانه و کارگروه پیگیری هم اندیشی ائمه جمعه و مسئولین باهدف رفع مشکلات استان خوزستان اشاره و بیان کرد: تقسیم کار لازم صورت می گیرد و هرکدام از مسئولان رسالت خود را اجرایی و عملی می کند.

 نماینده ولی فقیه در خوزستان، مسأله مهم و اساسی استان را معضلات موجود و رفع آنها برشمرد و گفت: دولت تصمیم کلان و به حق گرفته که همه اقتصاددانان معتقد به ضرورت انجام این کار هستند، اما دشمن به دلیل در خطر افتادن منافع در تکاپو است.

 امام جمعه اهواز با بیان اینکه مردم باید از یارانه ها بهره مند می شدند و نه مافیا و سر زنجیره، ادامه داد: به همین دلیل دستشان کوتاه شده و دائما در حال توطئه هستند. خوزستان هم به دلیل اینکه در نوک پیکان حمله دشمن است، لازمه مقابله با این توطئه در کنار هم قرار گرفتن ظرفیت ها می باشد.

 حجت الاسلام والمسلمین موسوی فرد عنوان کرد: در تمام سالیان انقلاب اسلامی هرکجا وحدت بود، توانستیم به خوبی عمل کنیم به ویژه اگر در کنار این وحدت، مدیریت موفق و جهادی وجود داشته باشد، حرکت کُندی نخواهد بود.

 نماینده ولی فقیه در استان خوزستان خاطرنشان کرد: اگر ۵ اولویت با تقسیم کار دنبال شود، شاهد افزایش اشتغال و بهبود وضعیت معیشت مردم خواهیم بود.

 امام جمعه اهواز گفت: مسئولان استانی و شهرستانی در بین مردم حضور پیدا کنند و به آنها دلگرمی داده شود، چراکه این حضور بسیار اثرگذار خواهد بود.

 

  • ۰۱/۰۲/۳۰
  • با مردم

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی